Resum de l’entrevista als responsables de Resident Evil 2 Prototype (Vice)

1044835_276902539116685_324268225_n

El primer post que hi vam fer en aquest blog feia referència a l’existència d’un projecte indie/homebrew fet per fans que estaven treballant per acabar la BETA alliberada de Resident Evil 1.5, la qual que s’hi podia trobar per internet, fa no fa ja uns 3 anys.
Fa poc van ser entrevistats les dos persones que estan portant avant el projecte de reviure aquella primera versió de la segona part de Resident Evil.

Ací us contem els punts més importants de l’entrevista, així com altres claus del treball que hi han fet fins ara.

Eixe va ser el primer post que va publicar el nostre peculiar blog i, referent al tema, hem anat seguint el desenvolupament d’esta projecte a través de les nostres xarxes socials, i de la qual pareix que s’ha avançat molt lentament. Molt. Després de quasi 4 anys, el desenvolupament del joc ja va per un camí segur. O, al menys, això podem entendre arran del degoteig d’actualitzacions que hi fan Gemini, i Zork, dos dels màxims responsables en la seua re-programació.

Sí, el vídeo de dalt es de fa un any, però mostra molt bé el treball en moviment que han estat fent. Tanmateix, l’última entrevista feta a aquests dos programadors el mes passat de gener, ens donen unes sucoses dades sobre el treball que estan realitzant, i inclús coses que han descobert amb els pocs materials per reconstruir l’inacabat títol.

El més destacat de l’entrevista:

re-1-5-xequin-06· Gemini, el pseudònim d’un dels programadors amateurs, conta que segurament Capcom pensaria que mai ningú seria capaç d’accedir al material eliminat que no eixiria en la versió final del joc oficial. Així, per a fer els escenaris, diuen que han rescatat material gràfic que existia a dins de la Trial Edition japonesa de RE2 (una demo jugable), de escanejos a partir de revistes, o captures de pantalla dels vídeos existents de RE 1.5.

re-1-5-xequin-08· Per altra banda, Zork, membre del denominat Team IGAS, conta que, gràcies al descuit que Capcom va tindre al deixar el material que no usarien finalment, en aquella demo japonessa, ha sigut una benedicció per als fans i per al treball que estan fent.

· També diu que el somni per refer RE 1.5 s’ha vist entorpit al poder veure que només tenien material gràfic dels renders, però no cap dada ni codi del joc original. Tota la feina va ser un poc forçada, i molt material poligonal de les textures dels personatges, com Elza Walker, es va tindre que fer des de cero. Diuen que tenien por de perdre les poques dades originals aconseguides, manipulant les noves dades creades que hi feien ells.

re-1-5-xequin-03· Sobre la seua experiència programant i revivint el material del joc, cal destacar que diuen que els ha fet la impressió que RE 1.5 anava a tindre una línia molt més propera al primer Resident Evil quant fa a la història. Que segurament anava a tindre un argument més ramificat, a l’estil del primer RE, la qual cosa el fa un títol amb més replay. És a dir, hauria tingut més petits detalls que voldrien fer que el tornares a jugar com escenes noves, variacions argumentals, etc; al contrari que RE2, el qual el seu argument és únic i lineal.

re-1-5-xequin-05· Resumeixen que RE 1.5 deixa una línia argumental com més episòdica. Com un “viatge”, diuen. Resumeixen que Capcom segurament va vore que simplement van fer una seqüela, però que volien crear una cosa diferent. Que verdaderament hauria sigut un autèntic successor del primer RE, pel fet de la possibilitat de canviar la història d’alguns personatges, i que, al seu parer, possiblement tingués més acció que l’acabat RE 2. Cosa la qual haguera introduït este factor de més acció, abans que ho fes resident evil 4.

· Hauria tingut una ambientació més desèrtica. Més de solitud, amb una sensació de aïllament major que al RE 2 final.

re-1-5-xequin-07· Així, la falta de confiança hauria sigut una clau per a que Capcom abandonara la versió original de RE 2, ja que entre el material trobat, s’hi van trobar que el joc oferia moltíssimes més armes -fins i tot havien granades- que la versió final de RE2 que tots coneixem. Possiblement a Capcom tampoc l’ambient no els va semblar el suficientment opressiu. S’hi van trobar amb un botó d’accés directe per al ganivet, la qual cosa els va fer que s’havien desviat massa de l’experiència que oferia el primer RE. Massa desviat de la línia que s’esperava de l’èxit del survival horror de finals dels 90.

· Conten que el plantejament que ells han pogut esmenar que tindria este RE 1.5, més enfocat a l’acció, podria haver fet marcir la saga abans d’hora. Que possiblement es pensava amb la fórmula que havia funcionat amb el primer capítol, i els va faltar valor i confiança per introduir l’action horror tan prompte a la saga. Fet que ja provarien amb Dino Crisis 2.

re-1-5-xequin-04Per acabar, afirmen que la part més difícil de tota la reconstrucció del joc, és la de limitar-se a ells mateixa. És a dir, el fet d’estar treballant a la reconstrucció de la mítica versió abandonada de RE2, podria fer-los desviar-se d’oferir l’experiència original per la qual anava a fer-se este títol.

 

Així mateix, a Facebook, ja van dir el 16 de gener d’este any 2017, que estan treballant al joc i que va per bon camí. Que el silenci no significa que hagen deixat el projecte, i tot material nou s’anirà penjant al facebook oficial del projecte, i al twitter de loboto 3.

Si voleu provar un poc algunes de els coses que possiblement ens esperaran a aquesta versió acabada, proveu el Battle Colisseum que tenen a la web oficial del projecte:

 

La beta original es trobava en un estat que era quasi injugable, a on només podràs navegar a través d’un menú per diferents habitacions, i normalment el joc es quedarà penjat a la mínima que intentes creuar una porta.
L’únic que podreu trobar són versions inacabades i modificades per fans. Un dels més famosos, com MartinBiohazard, que si voleu provar el seu treball, ací us deixem l’enllaç –> http://www.theisozone.com/downloads/playstation/psx2psp/biohazard-15-40-build-patched/

 

Enllaç a l’entrevista original a Waypoint-Vice ➡️ https://waypoint.vice.com/en_us/article/exploring-the-resident-evil-sequel-that-never-was

Enllaç oficial al web del projecte de Resident Evil 2 Prototype ➡️

http://appleofeden.de-doc.com/index.php/games/resident-evil-2-prototype-1-5/

Comparteix això

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*