[Colp d’ull] ‘RESIDENT EVIL 4: Chainsaw demo’ (2023), amb vistes de superar a l’original

No totes les noves versions, els remakes, solen superar a les seues obres originals d’entrada. A dues setmanes abans del seu llançament, Capcom ha ofert a tots l’oportunitat de tastar com serà el nou ‘Resident Evil 4’, amb uns resultats que, referint a la primera frase, m’han sorprès bastant.

·Companyia/Creador: Capcom
·Plataforma/es:          
·Característiques clau: survival horror nova generació, sigil, exploració, acc

La demo jugable del remake de ‘Resident Evil 4’ (RE4R) no arriba a ser massa llarga, i està dividida en dues parts: una de més tranquil·la, i altra ja inserits a dins de l’acció, les quals coincideixen amb el principi del joc, fins que arribem al poblat i ens enfrontem amb tota la turba de Ganados, a on no podia faltar l’aparició de l’icònic Dr. Salvador amb la seua famosa motoserra.

Com ja s’ha nomenat adès, aquesta demostració jugable és de molt poca duració, tot plegat, però suficient per tastar la línia que hi tindrà el retorn a la península Ibèrica del seu protagonista Leon S. Kennedy.

Amb una línia argumental basada òbviament en el joc original, el principi del joc que ens deixa jugar la demo, ens insereix en un context molt més de terror i tensió per absolutament tots els elements del joc.

Si al títol original, sobretot l’inici, recordava una mica a una mena de far-west gore terrorífic, ací només començar ja ens trobem endinsats a una obscuríssima boscúria, amb un Leon S. Kennedy que molt possiblement ha sigut deixat esperant al cotxe, mentre els dos policies que l’acompanyen s’han avançat al lloc de les coordenades que desitjava visitar Leon, sobre l’últim senyal a on Ashley havia sigut detectada.

Trobant-nos tot sol enmig d’una gran zona d’espesos arbres, matolls i arbusts, avancem d’entre l’obscur paratge natural, envoltats pels sorolls de la natura nocturna, fins trobar un replà omplert per trastos vells i eines agrícoles i una xicoteta i vella casa rural. Fins ací, tot és una mica paregut a com era l’original, però a partir d’ací l’estil del joc canvia totalment.

Suprimit l’ensopegada amb el primer enemic que hi ha només entrar a la vella casa rural, hi tardarem una mica més en trobar-nos amb ell, submergits en un ambient i entorns que recorden força a ‘Resident Evil 7: biohazard‘, sota uns controls, menús i estil de ‘Resident Evil 2’ (2019) i a ‘Resident Evil: Village’.

El que primer crida l’atenció del joc, a banda del ja més que esperat sublim apartat tècnic, és l’aconseguida obscuritat i canvi d’estil visual i de joc, respecte al ‘Resident Evil 4’ original (RE4). Això fou una cosa ja clara que hi vam poder vore als respectius vídeos de joc que Capcom ens ha anat mostrant durant els últims mesos, però, tastar-ho de primera mà, i observant els seus rics i ultra-detallats escenaris, dóna molt bona fe del gran treball que estan fent els seus desenvolupadors.

El motor gràfic del joc torna a ser el RE Engine, creat per a ‘Resident Evil 7’, i que Capcom està amortitzant de manera sublim. Des d’aquell setè capítol, tots els títols d’aquesta saga de Capcom han corregut sobre ell, a banda d’altres títols de la companyia com els últims ‘Devil May Cry’, demostrant una versatilitats i capacitat d’ampliació de possibilitats gràfiques molt ampla. A la versió d’ordinador, si anem a les configuracions, hi podrem trobar bona mostra d’allò. Si ja als anteriors jocs hi trobàvem una bona quantitat d’opcions per retocar el rendiment gràfic, ací hi trobarem moltíssim més: Possibilitat de Ray Tracing, Fidelity FX Super Resolution, 4K, Subsurface Scattering, possibilitat de triar el nivell de quantitat de cossos d’enemics morts al terra, qualitat de la pluja, grau d’interactivitat de destrucció de l’escenari, i molt més.

Quan fa al menú d’objectes, continuem amb la línia iniciada amb ‘Resident Evil 7: biohazard’ i ‘Resident Evil 2’ (2019). Ara també hi podrem combinar distints tipus de pólvora i altre material per crear munició, heretant allò de ‘Resident Evil 3’, a on, fins i tot per a preparar els combinats d’herbes per curar-nos, també hi ha la necessitat de temps per fer el preparat, a on cal mantindre pitjat el botó fins que el preparat estiga llest. Com no podia mancar, el famós maletí amb espais de quadrícula del RE4 original, hi és més que present.

Poca cosa important quedaria per nomenar més sobre aquest títol que, de ben segur, superarà en tots els sentits al joc original. Fins i tot hauran més proves i puzles, un gran afegit que els fanàtics de la saga varen trobar a faltar en el seu temps. Un joc que va rebre canvis en un temps que el gènere no fruïa de la popularitat que va tindre en temps passats, i els videojocs més comercials, com gairebé sempre, cercaven un equilibri propi entre innovar, i copiar allò que semblava estar tenint èxit en vendes.

Puntuació: 9/10

Comparteix això

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*