[Ressenya] Resident Evil 3: Raccoon City Demo (demo Steam)

Amb orgull i satisfacció, encara que una mica inquiets degut al confinament per la crisi que ha creat el Coronavirus durant aquestes dates, a Xe Quin Pasme! hem tastat la recent publicada demo del retorn d’un dels pares del nostre gènere favorit.

La demostració jugable de Resident Evil 3 ens ha oferit tot un tast del que ens espera al joc complet. Ha complit les expectatives?

Companyia/Creadors: Capcom Studio 2
Distribució: Capcom Europa

Jugadors: 1
Format: descàrrega digital.
Textos: castellà, anglès i altres llengües mundials.
Veus: sí.
Joc en línia: No.
Plataformes:       (2020)

Compatible amb WineHQ o Proton: Sí.
· Pàgina de Resident Evil 3: Raccoon City Demo a Protondb: https://www.protondb.com/app/1173690

Característiques clau: supervivència, terror, puzles, morts vivents, mutants, tensió, aventura, cinemàtic, gore, splatter

Ha sigut una de les coses més esperades enmig d’aquests fatídics dies de crisi quasi mundial, del qual sembla inevitable no parlar-ne degut a la magnitud que està agafant. Enmig de tant de drama, els vídeojugadors que romanem reclosos a casa esperàvem de bona gana la imminent demo jugable del remake de Resident Evil 3.

Així, posats de ple, i no sense massa perspectives de que el videojoc fora massa diferent del remake de Resident Evil 2, la qüestió és que ha superat les nostres expectatives i ens ha encantat.

El fidel menú de gestió d’objectes, documents i mapes torna ser present, i continua amb la nova línia marcada per Resident Evil 7.

La nostra aventura comença al vagó de Metro a on Carlos presenta a Jill Valentine (protagonista del primer RE) a un company, demanen l’ajuda de Jill per aconseguir fer funcionar el tren a on són, i escapar d’allà amb els supervivents (sí, al contrari que la versió original de PSX, ací al tren hi ha més gent supervivent). El nostre objectiu és aconseguir arribar a l’escenari de la Central elèctrica (el qual també eixia al RE3 original) per aconseguir fer funcionar el tren.

Així, posats als controls, eixirem a la superfície del Metro, a on començarà l’acció. Estètica i gràficament el joc és una meravella, i porta a un nivell de més eficiència i optimització el motor RE Engine que va idear Capcom per a Resident Evil 7. Podem donar constatació d’això, ja que nosaltres hem provat la versió d’ordinador corrent sobre un Ubuntu-GNU/Linux, i la experiència és molt més fluida, ràpida i sense cap ofegament gràfic, en comparació amb Resident Evil 2 remake sobre la mateixa màquina i sistema operatiu. Amb el mateix equip, hem aconseguit, sense tocar absolutament res, poder gaudir d’un desplegament tècnic molt superior i fluid que els anteriors títols serials de Resident Evil: el realista moviment del foc, les partícules, les enllumenades de les armes, el fum, les ombres, etc, ens ha mostrat com d’optimitzat ha sigut el motor.

Els morts vivents continuen sent clàssicament lents, però quan son a prop teu, són més ràpids i punyents . Ens han enxampat més d’una vegada.

Els controls, si en un principi són iguals que RE2, la cosa no és ben bé així, ja que han canviat el patró de moviments dels zombis, fent-los més imprevisibles: vaig notar com ja no podia usar el mateix del remake del 2, amb este títol. I també, els canvis se deixen notar quan ens ha agafat els primer enemic. Tot molt confús en un principi, ja que han canviat el sistema de poder lliurar-te dels enemics, el qual ara és més ràpid: has d’actuar ràpid, i movent els sticks de moure al personatge. Quan t’agafe un enemic, s’inicia una xicoteta lluita, a on veiem com podrem embolicar els braços dels enemics, per poder fer que ens solte. Però també, i ací era una afer que em tenia preocupat, no s’han oblidat dels increïbles moviments d’escapada del RE3 original. Ací seran més fàcil d’executar, ja que s’ha assignat un botó per a poder executar aquest moviment, el qual haurà de ser polsat en el moment oportú abans de que t’enxampe algun enemic. Amb els enemics més grans al joc final, segur que aquesta opció ens depara moltes sorpreses.

En resumides comptes, la jugabilitat és una mica més frenètica, amb més accions de moviments, complint amb l’experiència que ens va deixar el RE3 original.

Nemesis fa coses noves. Com per exemple mutar a un zombi en altra cosa.

A la demo, a banda dels remodelats i ara més perillosos morts vivents, ens trobarem al monstre Nemesis, el qual ens demostrarà que serà un enemic molt farragós: Corre, salta i es posa davant nostre, ens agafa a distància molt ràpidament amb els seus tentacles i -cosa nova- ara també és capaç d’implantar mini paràsits del Virus Progenitor (els fans de la saga sabran què és això) als zombis.

Una altra dada que no ens hem pogut deixar de banda en aquesta entrada, dir que aquesta demo ha comportat una fita històrica, ja que és la primera vegada que un Resident Evil és executat a un ordinador amb Linux amb una fluïdesa, igual o millor, que al format Windows original per al que ha sigut desenvolupat el títol.

El gore continuarà a ser present, i esperem que arribe als nivells del títol original. Al menys a la demo, sembla que hi ha intencions.

Per acabar, només dir que la demo és molt curta, i que, al contrari que la demo de RE2, aquesta no té cap comptador de temps que ens limite la partida. La demo acaba arribant a un cert punt, però us podem dir que deixa bon gust de boca, i que anima a tornar a jugar-la, sobretot per fer servir els moviments d’escapada i interactuar més amb els enemics, l’escenari, i sobretot enfrontar-te a Nemesis.

Resident Evil 3 eixirà al pròxim 4 d’abril d’este mateix any 2020 i, la veritat, per al poc de temps que ha passat entre el remake del 2, i aquest, el resultat sembla que donarà lloc a un títol molt millor.

Comparteix això

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*