[Notícia] Electronic Arts tanca els estudis Visceral Games

Esta setmana ens arriba una trista noticia: Visceral Games, l’estudi que va crear Dead Space, va ser tancat per Electronic Arts (EA) la setmana passada.

Els motius del tancament d’este estudi són els semblants que en qualsevol altra activitat econòmica si et veuen que no ets competent: des d’EA titllen a l’estudi, bàsicament, de que no estaven fent bé la feina, d’acord amb l’època de grans canvis de la industria de l’entreteniment electrònic. És a dir, que no els reportaven beneficis.

Visceral Games es trobava desenvolupant l’últim videojoc d’Star Wars, i segons les crítiques que estava rebent EA per part dels testers que estaven provant el nou joc de la famosa saga galàctica, els resultats no estaven sent els que ells desitjaven.

Amb el tancament de la companyia Visceral Games, la saga queda en un limb. Què passarà amb ella? Significarà això la fi de Dead Space?

El més xocant d’aquesta decisió, esque es va fer als quatre dies després del 9é aniversari de la saga Dead Space. Tot un “regalet” per als seus treballadors, vaja. De regal d’aniversari, us deixe de donar feina, us toca tancar el xiringuito, i al carrer.

A mode d’informació, però, cal dir que Electronic Arts és una gran productora i distribuïdora de software d’entreteniment i, com que és ella la que fica els diners, és la que pot triar a qui donar un projecte per a que siga desenvolupat.

Aprofitem per recordar que Dead Space fou el títol que va salvar el survival horror clàssic, allà pel 2008. Després del gir cap a un estil de menys realisme i supervivència de Resident Evil amb RE4, i del declivi de la saga Silent Hill, el survival horror va desaparèixer quasi per complet del catàleg dels títols AAA d’aquells anys.

Només Dementium: The Ward (2007) de Jools Watsham, va ser un dels pocs títols que mereixia jugar si buscaves este gènere per aquells anys.

Fou Dead Space, el que va tornar a situar al subgènere d’aventures que es el survival horror, com a una opció reconeguda per ampli ventall de vells i nous usuaris de videojocs.

https://twitter.com/VisceralGames/status/920437614661865472

L’últim tuit de la companyia desenvolupadora de videojocs, és simplement aquesta fotografia amb tot l’immens equip que hi eren.

El primer Dead Space fou un èxit de vendes total. Tant, que es va convertir en una saga digna d’asseure’s al costat d’altres grans sagues de terror, sent un títol en el qual molts vam tornar a retrobar-nos-en amb aquella angoixa i tensió dels primers Silent Hill, o de Resident Evil 3: Nemesis, per posar un parell d’exemples de dos grans exponents del gènere.

Dead Space (2008).

La segona part es va convertir en un altre imprescindible del survival horror, superant a la primera, sent un altre digne d’estar al pòdium dels millors del gènere.

Dead Space 2 (2011)

La tercera part, però, es va reorientar cap a l’acció i el joc online, deixant un sabor més proper a Resident Evil 6.

Dead Space 3 (2013)

La llicència, però, continuarà en poder d’Electronic Arts, i ja queda a les seues mans que en vullguen fer un Dead Space 4. La qüestió és si volen. Si ho veuen profitós, i de quina forma ho farien, ja és un altre tema.
En fi. Així és el capitalisme, nanos

Donat la importància de la desoladora noticia, hem decidit fer aquesta entrada, per a que quede constància d’allò, i també servisca d’homenatge a Visceral Games. A eixa companyia que va tornar el gènere a la primera divisió.

De totes maneres, cal recordar l’aportació històrica d’EA: van ser ells els que també van donar finançament i eixida a Project Firestart, a Commodore 64, títol que veritablement és el primer survival horror clàssic de la història.

Ací us deixem l’enllaç amb el fatal comunicat d’Electronic Arts:
https://www.ea.com/news/an-update-on-the-visceral-star-wars-project

Comparteix això

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*