[Reportatge] L’anunci de TV de David Lynch per a PlayStation 2

Vos recordeu dels primers anuncis de PlayStation 2 que es van emetre per televisió?

Si sou el suficientment vells com per haver viscut la gloriosa estrena de la segona consola de Sony, de segur que sí. Eren estranys, recordeu?

Potser pocs ens vam adonar de qui va fer aquells estrafolaris primers anuncis publicitaris de PlayStation 2 per a la televisió. I esque, a molts de nosaltres que ens va agafar la joventut per aquells temps, desconeixíem a la famosa figura del cinema surrealista que hi havia rere un d’aquells estranys i paranoics anuncis sense-sentit.

L’encarregat d’un dels més estranys, va ser David Lynch, un dels directors de cinema més singulars del nostre temps.

Batejat com un dels pares del cinema surrealista, la seua obra més coneguda fou la sèrie per a TV Twin Peaks, a banda de dirigir la primera pel·lícula basada en l’univers de la saga de ciència ficció Dune.

David Lynch durant un dels moments de creació de l’spot publicitari.

No es la primera volta que parlem de David Lynch. O al menys de alguna de les seues creacions. Ací al nostre web, en vam parlar d’Eraserhead, el primer llarg metratge del director, i una pel·lícula que a dies de hui encara continua sent una de les millors cintes surrealistes de la història. Aquesta cinta va suposar la seua carta de presentació per marcar un cert estil que tenen alguns films d’este director. L’obscuritat, els moments i/o situacions sense-sentit, i reaccions inesperades dels personatges, presentades sovint a mons onírics i dimensionals que l’espectador no s’espera trobar.

A l’igual que EraserHead, l’anunci publicitari de Lynch es presentava en blanc i negre.

Així, Sony es va posar en contacte amb este director, i li va encarregar la creació d’un spot publicitari per promocionar l’hereva d’una de les millors vídeo consoles de la història.

Per què Lynch? Bé, segons el director de marketing europeu de PlayStation per aquells temps, David Patton, els motius per triar a este director, van ser que este havia demostrat estar vivint una mena de “tercera dimensió”. Una espècie de tercer espai paralel al nostre, amb el qual volien transmetre el que significaria el potencial de PlayStation 2 a principis del segle XXI. I que millor que David Lynch per a plasmar tot allò.

Amb una durada d’un minut, es mostrava clarament com una obra molt típica del director, per a tot aquell que en conega alguns dels seus treballs.

Anomenat El Tercer Lloc, este va ser l’anunci que més va impactar de la campanya, recollint alguns elements d’Eraserhead que, com ja hem dit, és una de les produccions icòniques de Lynch.

Aquell anunci que es va emetre a les televisions espanyoles, i que ens va deixar a tots confusos, no deixava espai a imaginar què intentava promocionar aquell obscur i enigmàtic vídeo. Fins que no veies les lletres de “PS2” al final de l’spot publicitari, ni t’ho podies imaginar.

Al vídeo de dalt podeu visualitzar com es va fer aquest spot publicitari.

A la Viquipèdia podreu trobar un bon article sobre la carrera d’aquest director.

https://ca.wikipedia.org/wiki/David_Lynch

Sort la d’en Lynch. I esque, a qui no li agradaria que Sony et quirdara per fer un anunci de la seua última consola?


Fonts: http://welcometotwinpeaks.com/lynch/david-lynch-playstation-commercial-making-of/


Comparteix això

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*