[Reportatge] La terrible història d’Aliens: Colonial Marines i la solució via un modder

Aliens. Colonial Marines. Xbox 360. 1080.P. 😁 Gameplay Part.01.-04. 😁 https://youtube.com/playlist?list=PLwsjII0MclEFPBsdBmUi6oXTqoPsOSDbp 😁

Anava a ser un dels grans últims títols de l’anterior generació, però va esdevindre la gran estafa d’aquesta.

Ara, més de cinc anys després, el joc d’acció i de terror cooperatiu Aliens: Colonial Marines, rep un pedaç fet per un fan que arregla força els gravíssims problemes que hi va fer tan infamement conegut a aquest títol.

Però abans de parlar del problema, és recomanable saber què va passar amb Aliens: Colonial Marines (ACM), per si algú no es va assabentar què va passar amb aquest joc en el seu temps.

 

Antecedents

Després d’una bona campanya per part de Sega, i amb una expectació pels núvols, després del primer trailer, tot fou una caiguda en picat: declaracions de Sega advertint que els trailers eren seqüències de vídeo, retardaments en la seua eixida, gràfics pobres per al que s’havia anunciat, etc.

Tot això no va ser el pitjor si Sega hagués tingut control de les companyies terceres que hi estaven desenvolupant el joc. Així, ACM va eixir a la venda amb un garrafal error que afectava profundament l’experiència de joc: la intel·ligència artificial (IA), tant d’enemics com dels companys controlats per la màquina, era del tot catastròfica.

El problema provocava que els enemics no actuaren amb cap intel·ligència, o anessin directament a tu temeràriament (fent molt fàcil el seu extermini), o que els altres marines que t’acompanyessin fessin coses d’allò més molestes o inoportunes durant la partida.

El joc va rebre unes crítiques marcada i comprensiblement negatives, on fins i tot un jugador nord-americà es va animar a portar a Sega als tribunals al·legant de que aquell videojoc es tractava d’un autèntic producte estafa. Sega, per la seua banda, va fer el mateix amb les companyies que va contractar, atorgant-li’ls la responsabilitat del desastre. Aquestes companyies, van fer el mateix, però contra Sega. Fins i tot es va cancel•lar la versió de Wii U, la qual prometia arreglar aquell problema, i oferir la millor versió de totes, amb millors gràfics i possibilitats de joc gràcies al pad-tauleta d’aquella consola de Nintendo.

La gent de Gearbox, els desenvolupadors dels joc, mai van acceptar un mea culpa, i fins i tot un dels caps de la companyia va dir que li agradava com havia quedat el joc… Sumant això, i que ni els mateixos creadors eren capaços de trobar el problema a la IA, possiblement va provocar que la companyia que feia la versió de Wii U abandonara aquella versió: això suposava que havien d’usar més recursos i temps, per trobar l’errada al mig d’un mar de codi, que evidentment no s’estipulava al contracte, ni al pressupost.

E3 Expo 2012 - Aliens: Colonial Marines alien

Ambdues companyies, immerses al conflicte judicial, s’acusaven mútuament d’haver-ho fet malament, havent una tercera companyia, TimeGate, que va ser la que va desenvolupar la majoria del joc. Gearbox només va polir alguns aspectes. Així, entre Sega i GearBox, s’han anat llançant en cara les responsabilitats de producció i marketing del títol.

I si la cosa ja no era prou greu, tampoc va arribar mai el pedaç que Sega va prometre per a solucionar definitivament tots els problemes. ACM es convertia així, en una de les grans ficades de pota mai vistes en la història dels videojocs.

 

Una vegada més, sols el poble salva el poble

Cinc anys després de l’eixida ACM, ha tingut que ser un modder el que li haja tret les castanyes del foc a l’assumpte.

Membre de la coneguda pàgina de Mods, Moddb (pàgina de la qual han eixit verdaderes joies survival horror com Cry Of Fear), i de pseudònim jamesdikinson693, este usuari ha descobert que el problema amb la IA, era provocat en part pel que va descobrir.  Durant els seus modds per a ACM, molt del software li retornava una ordre que no podia ser executada, i que ell no coneixia de res. Cercant l’origen d’aquella ordre que era impossible d’executar bé, va arribar a un simple document .ini d’una de les carpetes a la versió de PC. Simplement sobrava una lletra a una paraula que es trobava a una línia d’ordres.

A typo found in the INI file after all this time appears to be one of the major causes for terrible AI mechanics in the game. Thankfully typo’s are easy to fix!

via The biggest BUG in the game is just one letter long

Per si no sabeu anglès, ací us expliquem el que heu de fer per arreglar este problema. A continuació us deixem el que s’ha de fer:

Resulta que els programadors es van equivocar escrivint una paraula a una línia de codi. En comptes d’escriure “Tether”, havien escrit “Teather”. Com van tindre tal error els programadors? Què estaven escrivint amb el telèfon mòbil, i el corrector automàtic els hi va jugar una mala passada? En fi, s’ha de fer el següent. I evidentment, esta solució es per a la versió de PC:

1· Us fiqueu a:

Documents/My Games/Aliens Colonial Marines/PecanGame/Config/PecanEngine.ini

2· Una voltà allà, busqueu la línia, o feu Control+F per obrir la cerca ràpida, següent:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

3· La clau es troba a l’última paraula. Canvieu la línia i que quede així:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether

4· Guardeu, i proveu el joc.

5· Tots els que ho han provat han notat una gran diferència a com es comportava abans la IA.

S’ha de dir que esta solució no arregla el problema de forma completa, però si que hi millora moltíssim la IA. Sobretot la dels enemics, fent-los no tan estúpids i més ferotges. Encara que encara de vegades continuen fent coses absurdes, però, gràcies amb aquesta solució, ja no ho fan tant sovint.

Esperem que amb el temps, hi vaja eixint més gent trobant erros, i acabar d’arreglar este títol. Al menys la versió d’ordinador, ja que sobre les versions de consola, potser arreglar aquests problemes siga diferent.

https://twitter.com/XeQuinPasme/status/1034473865727168514

Una vegada més, i com diu la dita popular: sols el poble, salva el poble.

Una altra volta ha tingut que ser a iniciativa dels fans, els que donen resposta a demandes dels propis fans.

Les ofertes d’Steam de Tots Sants/Halloween d’este any, són una bona oportunitat per a fer-se amb el joc, i provar què tal funcionar aquesta solució a la IA.


Ací us deixem l’espai a moddb a on este modder va penjant les correccions per al joc:

https://www.moddb.com/mods/templargfxs-acm-overhaul


I ací el fil al fòrum oficial del joc a Steam, a on el mateix modder va penjant les novetats quant a millores:

https://steamcommunity.com/app/49540/discussions/0/405692224242601440/


 

Comparteix això

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*