
Arran d’un article que vàrem publicar al número de març-abril de la revista en paper de ‘El Tecnològic’, per a res ens esperàvem que els hi pogués arribar, ni més ni menys, que als mateixos creadors del títol del qual parlarem. A algú dels desenvolupadors els hi va fer molta il·lusió que una revista catalana parlés del seu joc, que ens varen regalar una clau del joc per a Steam.
Actualment el joc no està acabat i l’accés al joc ens va oferir una mena de versió curta jugable en una fase molt beta que, un cop jugada i aprofundida, ens hem animat a deixar ací unes quantes impressions sobre Chernobylite.
La història
La trama és un tant estranya, amb línies un poc ja conegudes a dins del terror psicològic, però que podria donar el seu suc si els creadors afegeixen girs imprevistos en aquesta.
El joc ens fica en la pell d’un científic que va treballar a les antigues instal·lacions d’energia nuclear, el qual es troba allà buscant a la seua dona, la qual va desaparèixer fa 30 anys. Al contrari que a altres jocs de terror, el protagonista no estarà tant sol a la seua aventura, i estarem acompanyats d’altres personatges, amb altres motius per a ser allà, amb els quals també podrem interactuar. Situats a la zona d’exclusió de Txernòbil -un espai que existeix en el món real-, comptarem amb una base comuna, però cadascun amb el seus motius personals per ser allà, fent incursions més enllà de l’espai civil permès.
Què ens trobarem a Chernobylite?
El principal actiu de Chernobylite són el gran ventall d’opcions, accions i configuracions que ens atorga, traspassant el que un pot esperar-se d’un videojoc de terror a l’ús. Avise que l’article conté força spoilers dels elements que ens trobarem en aquest joc.
La demo comença amb un passeig per uns escenaris surrealistes a on brilla el compost químic de la txernobilita, i els pensaments del protagonista l’assetgen; a on cauen trons i es fan focs verds sota un cel també de colors verdosos i rosencs, i a on estranyes ombres apareixen al nostre pas. Després d’allò, i un xicotet recorregut i moments de malrotllo, arribarem a una base des de a podrem conèixer tot el que podrem fer al joc. La demo inclou una única missió per jugar-hi, però que serà suficient per a descobrir la línia de Chernobylite, i presentar els elements que els seus creadors varen dir que hi tindria el títol. I sembla que han complit.
– imatge principi
El primer que s’hauria de dir, és que sembla que no serà una simple aventura lineal típica del survival horror dels quals ens tenen acostumats. En aquesta demo, hem pogut trobar molts elements que han emergit a dins del món dels videojocs durant els últims anys, i en agafa altres que són més típics d’altre tipus d’aventures.
Per exemple, l’element de món obert, ha sigut patent en aquesta demo: els escenaris que podrem visitar són amplis boscos amb un gran espai per explorar, i a on visitar antics edificis de la zona d’exclusió i més enllà, cada lloc amb els seus particulars troballes o moments. Zona d’exclusió que, recordem, existeix al món real, ja que The Farm 51, els creadors rere el títol, han aprofitat la fotogrametria per reconstruir de manera poligonal aquells enclavaments reals.
-imatge xula planol ample
A banda de només poder jugar a l’única missió d’aquesta demo, podrem descobrir que la base del protagonista i els seus futurs companys, és totalment personalitzable. Al més pur estil Els Sims, podrem afegir multitud de mobiliari, segons els materials que haguem recollit durant la nostra aventura: taules, lliteres, televisors, generadors d’energia, refrigeradors, tallers, destil·ladores, precàries infermeries, mini-horts, etc. Comptarem amb un mesurador de radiació que al mateix temps ens servirà per a localitzar molts tipus d’elements pels escenaris, tals com plantes, bolets, ferralla electrònica, o productes químics, els quals ens serviran per fabricar diferents medicines, o màquines i mobiliari per a la nostra base.
-imatge mode editor
També ens trobem amb moltes eleccions amb els personatges. Tant a la base, com amb la trobada de personatges no agressius durant la demo, se’ns mostra com podrem seleccionar entre moltes respostes cap al personatge que parlem. Des d’opcions més egoistes, cap a eleccions amb més trellat o d’entendre a la resta. Potser això siga utilitzat per a crear confiança, o per a obtindre diferents camins o finals per al joc.
-imatge elecció xarla amb personatge
Quan iniciem la missió, un menú desplegable ens mostra quines hi han disponibles. Allà podrem enviar al company del protagonista -de moment un únic company, que possiblement al joc acabat en podrem reclutar-ne més-, ja que la demo només en deixa fer-ne una, en la qual haurem de hackejar uns ordenadors russos.
Si sou molt fans del gènere de terror (però molt), i haveu provat el joc indie (abans modd) Total Chaos, només dir que ens hem trobat amb un funcionament dels menús i la forma de configurar tots els objectes que trobem durant el joc molt similar a la d’aquell títol. Com a tot bon joc d’aventures, sí, comptarem amb un elaborat menú d’objectes des de a on poder gestionar-ho tot.
I esque, al contrari que molts survival horror, Chernobyilite té una mecànica de món obert. La demo ens deixarà jugar en un amplíssim escenari, en el qual podrem descobrir força curiositats, troballes, i ensurts, a banda de la missió principal. Pels tràilers que sempre se’ns havien mostrat, pensava que ens toparíem amb estranyes criatures -que les hi ha-, però la missió principal, curiosament, no hi trobem cap. De fet, al més pur estil Metal Gear, ens tocarà anar apropant-nos als nostres objectius sense que siguem descoberts. Em provat l’enfrontament directe, i gairebé sempre, acabes mort, degut a la la millor potència de joc dels soldats, ja que només comptarem amb un petit revòlver.
Món obert? Missió a l’estil Metal Gear? Aleshores no hi han elements de terror? Podem dir que hi ha de tot això. Chernobylite sembla una curiosa barreja, la qual també farà que el joc sigui més atractiu a més públic. I sí, hi han elements de terror, però curiosament sembla que no són tan protagonistes en aquesta demo. El psicodèlic i oníric principi contrasta amb la missió principal, però, com ja hem dit, és un joc de món obert, i els elements de terror els hem trobat a altres llocs de la missió principal. Caminant pels carrers engolits per la natura de la desahitada zona, trobem edificis en runes habitats per estranyes nines que canvien de lloc sense que ens adonem, i gent que trau el cap pels edificis al nostre pas, o ombres d’antics treballadors revisant les zones més contaminades… Molts dels elements els quals, ens fan preguntar-nos-en si en realitat són esperits, o fenòmens creats per una no bona condició mental del protagonista, deixant-ho en misteri. Encara que les estranyes criatures que ens ataquen en alguns edificis, fan mal de veres…
Per altra banda, la música és simplement genial. Trobarem nostàlgiques melodies fetes a piano i a guitarra, així com a pistes més de sintetitzadors, als moments tensos.
Puc resumir que, els afortunats que hem pogut provar la demo, que Chernobylite potser no serà un survival horror a l’ús. Però tampoc seria just dir que no ho és, ja que conté els seus elements. Ens ha mostrat molt més elements, alguns d’ells com el món obert que tant bé a funcionat a altre títol terrorífic com The Sinking City.
————————————————————————————————————
Este article també el podreu trobar a la web d’últimes tecnologies El Tecnològic.
El Tecnològic és un portal amb més de 6 anys d’experiència en el sector de les noves tecnologies i els videojocs.
Leave a Reply