[Notícies] Butlletí XQP! -maig 2021

Un mes més vos portem el nostre butlletí amb tot allò que hem arreplegat de les nostres xarxes.

Al maig fèiem 7 anys d’existència i començàvem bé el mes assabentant-nos de que haurà nova pel·lícula de morts de vivents de George A. Romero!

Resident Evil Village veia la llum per fi, i Dying Light 2 es presentava al seu primer vídeo en moviment. Trobem un munt d’indies interessantíssims com Wrong Floor, HellSign, Risu i Phatogen X, Chasing Static, Outbreak Endless Nightmares, Silver Falls, entre d’altres.

Quan a sèries, per fi varen alliberar el primer trailer de la primeria sèrie de TV de Resident Evil, Infinite Darkness, i també es es mostraren més coses de la quarta temporada d’Stranger Things.

Tot això, i algunes cosetes més. Que gaudiu del nostre butlletí de maig.

Nova pel·lícula de morts vivents de George A. Romero

Començàvem bé el mes assabentant-nos de que haurà nova pel·lícula basada en l’univers dels Morts Vivents del ja etern George A. Romero. Evidentment, si el famós director ja és mort, com això serà possible?, vos preguntareu. Doncs bé, la qüestió és que va llegar un guió als seus familiars amb tot allò sobre com hauria de ser aquell film.

Aleshores, sí: després de mort, podrem gaudir d’una de les seues pel·lícules de morts vivents. Una cosa que els fans agrairem eternament aquest detall per part seua.

➡️ https://www.hollywoodreporter.com/movies/movie-news/twilight-of-the-dead-george-a-romeros-final-zombie-movie-in-the-works-4175965/

Llançament definitiu d’Horror Story Hallowseed a l’estiu

Horror Story Hallowseed prepara la seua estrena per a este estiu, després de trobar-se una temporada en Early Acces. Amb una banda sonora molt aconseguida, esdevé un survival horror indie molt recomanable en clau terror psicològic. Molt en la línia de pel·lícules d’Insidous o The Conjuring, amb la temàtica d’esperits i possessions. I sí, dóna por.

Arribarà a tots els sistemes operatius de PC: Windows 10, GNU/Linux i MacOS.

➡️ Enllaç a pàgina Steam d’Horror Story Hallowseed

Wrong Floor

A la nostra cacera d’indies mensual us presentem aquest Wrong Floor, un xicotet videojoc de terror d’aquells que compleixen. Amb un plantejament senzill i una duració de mitja de 15 minuts, però amb dificultat, Wrong Floor ens ficarà en la situació d’arribar a conèixer un agradable individu (o cosa?) que viu a un soterrani.

https://www.youtube.com/watch?v=1ri-ptIg72U

Primera mostra de Silver Falls per a Nintendo Switch

Va ser l’última aventura de terror per a Nintendo 3DS fa un parell d’anys, i ara prepara eixida per a una remasterització en Nintendo Switch.

Silver Falls fou una aventura que baix les mecàniques dels survival horror de segona generació, i sense arribar a donar massa por, esdevenia una mena de thriller sobrenatural força curiós. Fa poc el seu creador va posar a la botiga virtual d’Switch una mena d’episodi preludi que, com podreu observar al vídeo, és una ampliació del mode batalla que ja hi havia per a Nintendo 3DS.

A banda de l’excel·lent apartat tècnic, el seu creador ha polit alguns aspectes jugables que, esperem, corregisca la incomoditat de molts combats en la seua versió de 3DS.

Anunci amb titelles per a Resident Evil Village al Japó

No deuria sorprendre’ns però, al menys a mi, ho han tornat a fer. Qui siga un aficionat a mirar els estrafolaris anuncis publicitaris que s’hi fan al Japó de qualsevol producte, no trobarà cap sorpresa en això. Tot i així, la impredictibilitat que tenen els japonesos és tal que… En fi, jutgeu per vosaltres mateixa.

HellSign

Amb un estil d’escrol lateral, menús, i gestió d’inventari estil Diablo i Commandos, trobem aquest HellSign el qual barreja diferents estils de joc. Tot això, amanit amb un estil molt nord-americà tant en la posada en escena com de trama, i moments i tocs de survival horror.

Pathogen-X, rescatant l’action panic

Pathogen-X és una altra llepolia indie que sembla presentar una mecànica un tant abandonada. Recuperant aquella barreja entre el survival horror i certs shoot em up, aquest títol ens fa anar anar a l’època de títols com Extermination.

Actualment es troba en desenvolupament, però ja podeu tastar la demo a la seua pàgina d’itch.io.

Resident Evil Village no funciona en Windows 7 (però sí a Linux)

El temps passa, i amb ells els canvis tecnològics. Ací el present que hi escriu va intentar arrencar el nou Resident Evil 8 (o Village) a un ordinador amb Windows 7, i sembla que, després d’investigar una mica, ja li ha arribat el moment a aquest sistema operatiu. Si tots els anteriors Resident Evil funcionaven perfectament en Windows 7, RE Village abandona definitivament DirectX 11, usant en exclusiva DX12.

Però, com sempre, Linux al rescat: el joc s’executa en el mateix hardware amb un sistema GNU/Linux via la funció SteamPlay del client Linux d’Steam, si teniu més de 16 giges de RAM.

Nou joc de Project Zero… per a una màquina pachinko

Més coses de japonesos: la seua passió per unes màquines escurabutxaques anomenades pachinko. Unes màquines que a la resta dels videojugadors mundials ens ha donat més d’un disgust, com és el cas ací.

Com ja va passar amb altres tantíssimes sagues, com Silent Hill, o Resident Evil, ara li toca el pas a Project Zero.
En el que sembla un remake del primer joc, o entre el primer i el tercer, al Japó s’estrenarà un màquina escurabutxaques amb un motor gràfic que supera els jocs originals.

Fem 7 anys d’existència

El temps passa volant. Sense voler-ho, ja han passat set anys des de que un anguniat estudiant al 2014 decidira obrir un projecte com el que portem. Parlar sobre videojocs de terror i en valencià… i amb el temps han sigut més coses. El que semblava una bogeria, a dia de hui ja no ho és tant, amb una comunitat immensa de gent portant projectes similars als nostres en altres camps.

➡️ 7è aniversari de Xe Quin Pasme!

El modding arriba a Resident Evil Village

Ni dos setmanes de l’estrena de l’últim títol serial de Resident Evil, i ja ha hagut gent que ha aconseguit fer retocs en la versió d’ordinador. La tradició de modificar els nous jocs de la famosa saga, és quelcom que existeix des dels inicis.
Amb Village ja hi han modificacions com el barret de Dimitrescu que va creixent prolongadament i que al final no et deixa veure res, fins a este ben divertit a on han intercanviat els caps de Chris Redfield i el nadó d’Ethan.

Nou trailer d’Stranger Things, temporada 4

Degut a la pandèmia la sèrie va viure una aturada força important, i la seua creació ha patit el consegüent retardament. Ja havia passat molt de temps des d’aquell primer trailer a on veiem al serif Hooper picant pedra a un gulag (literal), i ja era hora de que ens ensenyaren alguna cosa més.

Al nou vídeo promocional es pot vore com, possiblement, haurà algun salt enrere en el temps, per contar-nos-en alguna cosa d’una de les protagonistes cabdals de la sèrie, com ho és Onze.

Cicle de cinema David Lynch al juny

Quan llegiu este butlletí, ja haurà començat la primera setmana de les projeccions a tots els cinemes de l’estat del cicle Universo David Lynch.

Per iniciativa de la distribuïdora i productora Avalon, podrem gaudir durant tot el mes de juny i la primera setmana de juliol, d’una selecció de pel·lícules del famós director nord-americà. David Lynch, per a tot aquell que haja vist algunes de les seues creacions, ha sigut font d’inspiració i influència per a centenars de videojocs de diferents tipus, entre d’ells, el nostre gènere favorit.

Si mai haveu vist cap filmació seua, ara és una oportunitat d’or per a viatjar als anys 90, 80 i 70 del segle passat, i poder experimentar a un dels creadors més genials de la nostra època.

Primer gran trailer de Resident Evil Infinite Darkness

Ens referim a la sèrie d’animació per ordinador Resident Evil Infinite Darkness, la qual sembla que seguirà les bones maneres de les pel·lícules també fetes amb gràfics computeritzats i captura de moviments.

La sèrie sembla que serà totalment oficial, i viurem els anys a on Leon S. Kennedy treballava de guardaespatlles per al president dels EEUU, i Claire Redfield fa les seus primeres passes amb l’organització Terra Save, així com els primers incidents amb el bioterrorisme. Possiblement veurem la fundació de la BSAA, així com altres organitzacions i fets que ens portarien a Resident Evil 4, 5, 6 o als Revelations.

Tota una delícia per als fans, de la qual queda molt poc per gaudir-ne el 8 de juliol.

Nou programa sobre Doom al nostre podcast Ràdio XQP!

Fem una repassada a l’univers Doom i tot els videojocs i llegat que ha deixat al nostre últim podcast. Fem una ullada i anàlisi en el seu àmbit oficial, tant com al món dels mods i títols independents.

Esperem que el gaudiu i vos parega interessant. I ja sabeu, qualsevol cosa, ens la comenteu a on vullgueu. Tant si vos ha agradat, tant com si no.

➡️🎙 [Podcast] 5è Ràdio XQP! – Univers DooM 🎙⬅️

Ha mort Kentaro Miura, creador del manga Berserk

Un dels grans mangakes que hi existien va traspassar el 6 de maig amb només 54 anys, degut a un vessament intern de la aorta. Kentaro Miura era el creador del mític manga Berserk, un treball que va començar a finals dels 80 i que ha sigut font d’inspiració tant per al món del manga, com videojocs i el cinema.

Va marcar generacions i fou conegut per l’estil visual fantàstic obscur de tipus medieval, força occidental per a ser un dibuixant manga. Aquells tocs medievals europeus tan marcats, els feia allunyar-se de l’estil clàssic rol japonès que es fa al seu país, i fins i tot els creadors de Dark Souls es van inspirar molt en la seua obra per a fer susdit videojoc.

DEP Kentaro.

Risu: indie estil clock tower per a este any

Que el retro està de moda ho haurem repetit centenars de vegades. Però, al camí que anem i si es consolida, potser siga un estil més al gènere dels videojocs que haja vingut per quedar-se.

Inclòs també al Hautend PS1 Demo Disc 2021, Risu esdevé una carta d’amor (de terror, més adient) a l’època dels primers anys de l’any 2000, recollit no només en la localització de la trama, sinó també en els seus gràfics i mecàniques, amb un estil molt de les consoles de 32 bits.

Hi ha demostració jugable a la seua pàgina de itch.io, i en breus també la tindrà a Steam.
Llançament planejat per a este any.

Ja disponible Outbreak: Endless Nightmares

No té ni 5 anys, i la saga Outbreak ja va pel seu sisé capítol.

Nascuda com a pulsió d’un fan dels Resident Evil Outbreak (difícil de preveure, sí), la saga Outbreak ens va oferir una sèrie de títols d’una qualitat baixa-mitjana, però que, per a haver sigut desenvolupats només per una persona, compleixen bé com a jocs per a passar a estona.
Si bé la història també no és massa atractiva, esdevenint la típica dels virus, mutants i morts vivents, aposta per un element que sembla haver sigut oblidat per les grans companyies: la possibilitat de jugar en cooperatiu, o en local a pantalla partida, a l’estil de com es feien alguns survival horror de fa dos i 3 generacions enrere, és el principal atractiu d’aquesta saga. Si jugant a soles el joc no és molt allà, guanya bastant en recollir la clàssica experiència de poder jugar juntament amb algú a una habitació.

El joc ha eixit ja per a màquines amb Windows i GNU/Linux.

Dia de l’Orgull Friqui 2021

A les nostres xarxes socials varem aportar una anècdota per al dia de l’orgull friqui del present any. I esque, per als survivalhorrers, què seria del nostre gènere de videojocs favorit si no fos per la gran aportació de la saga cinematogràfica Alien?

Aprofitàrem per recordar l’efemèride de la mort de l’artista suís Hans Ruedi Giger, qui fou escollit pels creadors de la primera pel·lícula d’Alien (Ridley Scott, 1979) per al disseny del fantasmagòric i abominable aspecte de l’octau passatger de la nau Nostromo.

Chasing Static, un thriller amb molt bona pinta

Altre dels nostres descobriments mensuals fou aquest Chasing Static.

Amb una línia molt thriller i terror psicològic del cinema dels 80, haurem d’investigar un fet inhòspit a un poble rural abandonat de Gal·les relacionat amb unes velles instal·lacions tecnològiques. El joc promet una història amb múltiples camins, una bona narrativa amb bon espai per a fets inesperats, així com l’ús d’un mesurador d’ones magnètiques.

Hi ha demostració jugable a Steam.

Presentació de Daymare: 1994 – Sandcastle

Sense que ningú s’ho esperara i de sorpresa, la vesprada del 26 de maig Leonardo Interactive, una companyia de videojocs italiana independent amb un bon nombre de títols de qualitat en producció com Seed of Life, presentava al món Daymare: 1994 – Sandcastle.
Els també italians Invader Studios, pares de (ara sí) saga Daymare, abandonen així la col·laboració que varen tindre amb els polonesos Destructive Creations amb el primer joc.

Per a qui no recorde, Daymare: 1998 fou un genial survival horror de segona/tercera generació que rescatava tot allò del millor del gènere, i que, fins i tot, comptarem amb el recolzament de ni més ni menys que Capcom.

Gameplay de House of Ashes (The Dark Pitctures)

Després de molt de temps, per fi es va poder vore en moviment el nou joc de la saga The Dark Pictures.

Situat, pel que sembla, al mig de la Guerra d’Irak, controlarem a un grup de soldats que acaben atrapats a unes estranyes grutes d’alguna antiga civilització, a on habita una antiga criatura. Sembla que podria oferir més acció que la resta dels anteriors capítols.

Per a qui no conega esta saga, dir que es tracta d’una sèrie de jocs amb unes mecàniques molt semblants a les de l’exclusiu de Sony Until Dawn. El pes de les seqüències cinemàtiques són quasi la base de tot el joc, a on de tant en tant haurem de prendre decisions que alteraran l’ordre dels fets.

https://mastodont.cat/@XeQuinPasme/106312710295598940

Dying Light 2 es mostra al món

La segona part del títol que barrejava elements de terror, parkour, crafting, món obert, i una trama multi-camins en primera persona i a on món distòpic, mostra la seua segona part.

Pel que es veu al seu primer trailer, la segona part seguirà oferint tot allò, i més. Situacions límits i mola adrenalina, com al primer, ben assegurat.

Comparteix això

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*