
En aquesta nova era de llançaments i novetats infinites on és gairebé impossible seguir-ne el rastre de tot el que es cou, també s’ha eixamplat el ventall del nombre de diferents jocs d’un gènere concret. D’una manera més acurada, podem afirmar, que està havent el conreu d’un mateix estil de joc, però amb una agudització de molts trets particulars. I això és quelcom que als del nínxol del terror ací ens interessa molt.
D’entrada, aquest joc sembla que serà bon exemple d’allò dit al principi. Amb una clara aposta en escena per la bona qualitat gràfica i vista en tercera persona, Code Violet aparença voler recuperar el testimoni que deixaren els tres primers jocs de la saga Dino Crisis. Ja des del primer tràiler que varen presentar deixa clara la línia que vol tenir: agafa el món futurista en que acabà la saga de Capcom, però deixant de banda l’acció trepidant protagonista en la jugabilitat i apostant per tots els elements dels jocs de supervivència i terror actuals.
La companyia que hi ha rere el títol, TeamKill Media, ha tret diversos jocs independents amb valoracions com més va més positives successives a cada títol. Un fet que dóna confiança, doncs això denota evolució positiva en cada creació.
Segonament, val la pena recordar, i més tractant-se d’un joc independent, que caldria anar amb peus de ferro, i fer esment de possibles punts negatius. La prudència ha d’anar per davant amb aquests títols índies exclusius, ja que no seria la primera volta que ens trobem amb un resultat final força fluix i mediocre en global. No seria la primera vegada que PlayStation ens creà molta expectació, per al que després seria un títol força just, o fins i tot deficient.
Què s’hi ha mostrat
Per un costat, als primers tràilers s’hi poden observar un ús clar de ‘sets‘ i ‘builds’ de paquets d’objectes d’Unreal 5 que ja havem vist en altres títols indies, cosa que ens provoca sensacions de desconfiança, però que tampoc ha de dir res sobre la qualitat final del joc, si aquest esdevé ben equilibrat en no fer abús d’això, a banda dels altres aspectes del joc.
No obstant allò, per l’altre costat, al vídeo de gameplay que publicaren hi observem un resultat molt positiu i un gran estat avançat que en deixa unes sensacions positives vers a pretendent com a exponent del gènere de supervivència i terror. Especial menció caldria fer d’aquesta línia de terror espacial estil Dead Space. I, per descomptat, no falten la presència de puzles d’enginy, la recollida de pocs recursos, i una feblesa front a enemics ben grans i ràpids com ho són els dinosaures.
Altrament, quant fa al personatge principal, molts hi podrien trobar al personatge protagonista excessivament sexualitzada per als temps actuals, amb un vestit extremadament ajustat que, al menys, comptarà amb funcions especials com es pot entreveure a l’últim tràiler.
En relació amb l’aspecte de la protagonista, caldria fer esment de la curiosa mesura i decisió dels seus creadors de la seua negativa a llançar el joc a ordinadors, amb l’objectiu de que la protagonista no puga rebre mods (modificacions) de nuesa o similars. Un gest que ha pagat a TeamKill Media de ser etiquetats de ser-ne uns “wokes“.
Finalment, i tornant a cercar-ne punts positius, el títol compta amb l’actuació de veus que presenten una línia més que decent i interessant en línies generals, amb una història força atractiva en una línia de ciència ficció: situats al segle XXV, la humanitat resta estèril, a més a més d’haver perdut el planeta Terra. Una colònia espacial amb la tecnologia suficient per fer viatges en el temps es dedicarà a recollir dones fèrtils del passat, d’on provindrà la nostra protagonista, qui, un cop despertada al futur, s’hi trobarà amb que a aquella colònia humana no li ha anat massa bé amb el seu projecte, al bell mig de dinosaures i una conspiració.
Bon pretendent a Dino Crisis 4
Per a concloure, i després de les sensacions que deixa tot el material mostrar, ben bé Code Violet podria esdevindre un bon successor espiritual de Dino Crisis. Amb una clara aposta en escena per la bona qualitat gràfica i vista en tercera persona, sembla voler recuperar el testimoni que deixaren els tres primers jocs de la saga Dino Crisis. Amb més aïna després de la deriva que sembla que agafà aquesta IP de Capcom amb aquell joc en línia, Exoprimal, que ben bé a tots ens va semblar un dels altres molts intents fracassats de la companyia japonesa per fer-se un lloc reconegut a dins del món del joc competitiu en línia.
Així doncs, analitzats tots els elements que presenta, connectaria perfectament amb l’univers de la saga de dinosaures de Capcom, en una línia que més ens estimaríem qui vàrem conèixer aquella saga abandonada a hores d’ara, si fa no fa, fa ja uns 20 anys. I més encara quan sembla que Capcom no té intenció de continuar-la, fent d’aquest Code Violet, com ja hem dit adès per tots els seus elements de trama i mecàniques, un bon substitutori a un possible i de moment remotament poc probable Dino Crisis 4.
Així i tot, haurà que tastar-lo per veure si el títol paga la pena, o esdevé una altra creació mediocre en l’extens ventall de produccions independents actual.
Code Violet té data d’eixida per a l’11 de novembre d’enguany, en exclusiva per a PlayStation 5.
🛍️Pàgina del joc a la botiga de PlayStation Store
🗞️ Fonts:
➡️ https://www.dualshockers.com/teamkills-code-violet-not-releasing-on-pc-due-mods/
Leave a Reply